Projektowanie graficzne jest sztuką i procesem łączenia tekstu i grafiki w celu komunikowania skutecznego języka w projektowaniu logo, broszur, biuletynów, plakatów i wszelkiego rodzaju komunikacji wizualnej. Osiąga się to poprzez wykorzystanie elementów i zasad projektowania graficznego.

Zawsze utrzymuj projekt graficzny i układ graficzny tak prosty i czysty, jak to tylko możliwe, im bardziej jest on zagracony, tym trudniej klientowi znaleźć ważne rzeczy! Podczas używania kolorów w projekcie graficznym lepiej jest używać kolorów z zestawu kolorów korporacyjnych. Dzieje się tak, ponieważ musisz prezentować spójność we wszystkich swoich mediach reklamowych, aby ludzie wiedzieli, jak konsekwentni jesteście! Nigdy nie używaj wszystkich kolorów tęczy w jednym projekcie, ponieważ tylko myli klienta. Być może 2 lub 3 kolory twojego firmowego koloru powinny wystarczyć do twojego projektu!

W Internecie znajduje się mnóstwo darmowych czcionek, które można wykorzystać w projektowaniu graficznym. Jednak nie zawsze można z nich korzystać. Użyj pojedynczej czcionki do zawartości projektu, a jeśli to konieczne, możesz użyć innej, jak na przykład odważniejszej i głośniejszej czcionki, dla nagłówków i tytułów twojego projektu graficznego. Używanie zbyt wielu czcionek sprawia, że ​​projekt graficzny wygląda niechlujnie i okazuje się dezorientować publiczność. Korzystne jest używanie obrazów w projektowaniu broszur, profili firmowych, menu itp. W ten sposób możesz zachęcić klientów, ilustrując swoje punkty za pomocą obrazów.

W projektowaniu graficznym ważne jest, aby używać kolorów kontrastowych dla tła i czcionki. Jeśli czcionka ma ciemny kolor, preferowane jest jaśniejsze tło. Zwykle preferowana jest kombinacja czarno-biała! Tworząc swój projekt graficzny, ważne jest, aby od czasu do czasu stać z boku i zezować na swoje dzieło. Następnie zwróć uwagę na linię tekstu i obrazów w projekcie graficznym. Powinny one kierować uwagę klienta od góry strony do dołu, a wszystko to w płynnym ruchu. Jeśli linia wydaje się być nie na miejscu, zmień kolejność, aby uzyskać linię prostą.

Podczas planowania projektu graficznego tradycyjna forma ruchu „Z” jest lepsza tam, gdzie oko zaczyna się w lewym górnym rogu, aby przejść do prawego górnego rogu, a następnie skośnie do dołu w lewo, aby w końcu znaleźć się w prawym dolnym rogu. To jest świetne w przypadku reklam wykorzystujących dużo grafiki lub obrazów. Zawsze utrzymuj białą lub pustą przestrzeń w układzie, aby dać odpocząć oczom i trochę jasności istniejącym informacjom.

Można je wszystkie uznać za elementy projektowania graficznego. Podążaj za nimi, aby stworzyć grafikę wartą zapamiętania!