Kubki reklamowe są jednym z najbardziej rozpowrzchnionych sposobów rozsławienia własnej firmy. Jest to bardzo skuteczny rodzaj reklamy z uwagi na ogromną powszechność korzystania z tego rodzaju przedmiotów. Każdy posiada  kubki we własnym domu, codziennie pije z nich kawę czy herbatę. Dodatkowo w domu często gościmy rodzinę czy znajomych, kiedy to również proponujemy im coś do picia. W ten sposób nadruk umiejscowiony na kubku nigdy nie pozostaje niezauważony. Nasze dzieci często zabierają kubki do szkoły, gdzie inni rodzice, nauczyciele, dyrektor również zwrócą uwagę na to w czym pije dziecko. W ten sposób reklama idzie w świat. Z kubków korzystamy również w pracy, gdzie zazwyczaj mamy mnóstwo współpracowników a nawet klientów, którzy na pewno rzucą okiem na to co znajduje się na kubku.

Kubki reklamowe nie stanowią rodzaju zbyt nachalnej reklamy. Człowiek automatycznie zwraca uwagę na disign kubka i łatwo zapamiętuje umieszczoną na nim reklamę. Nawet jeżeli podamy klientowi kubek z wodą to również szybciej przyswoi dane na nim umieszczone – jest to poza kontrolą człowieka, działanie automatyczne.

Kubki reklamowe są bardzo estetycznie wykonane i z dobrej jakości materiałów. Wielkość kubków jest dowolna – wszystko zależy od osobistych preferencji zamawiającego. Rodzaj czcionki czy jej wielkość podlega swobodnemu wyborowi. Zazwyczaj istnieje ogromna dowolność tego co ma zostać umieszczone na powierzchni kubka. Dla niektórych ważny będzie również kolor, być może związany z logiem firmy, co dodatkowo wpłynie na kojarzenie go z danym przedsiębiorstwem.

Należy podkreślić, że kubki reklamowe nie generują zbyt dużych kosztów. W zasadzie ten rodzaj reklamy jest jednym z najtańszych opcji. Oczywiście najtańszy nie oznacza mniej skuteczny. Zazwyczaj kubki reklamowe jako przedmiot codziennego użytku stanowią bardzo dobry rodzaj reklamy. Jest to o wiele bardziej skuteczny sposób niż plakaty czy billboardy na które w obecnych czasach mało kto zwraca uwagę. W tym przypadku kubki reklamowe podajemy kazdemu konsumentowi do ręki, więc bliższego kontaktu z reklamą chyba już się nie da osiągnąć.