W dobie szeroko rozwiniętej i prężnie działającej reklamy różnego rodzaju, firmy oferujące usługi z tego zakresu, spotykają się z coraz większą konkurencją na rynku szeroko pojętych działań marketingowych.

Muszą więc wykazywać się dużą kreatywnością i proponować jak najbardziej skuteczne i sprawdzone formy reklamy. Jedną z nich stanowią mobilne billboardy na przyczepach. Reklamy te docierają do szerokiego grona odbiorców, co może w przyszłości zaowocować sporym zainteresowaniem propagowanymi usługami. To właśnie mobilność tak dodatnio wpływa na ich skuteczność. Przemieszczając się spotykają się z odbiorem bardzo dużej ilości osób. W ciągu dnia mogą pokonywać trasę nawet około 100 kilometrów, zapadając w pamięć bardzo licznego grona przechodniów oraz kierowców. Dodatkowo ustawiana są na parkingach, w miejscach dużego ruchu publicznego i wspierane jeszcze efektami dźwiękowymi, które mają za zadanie przyciągnąć uwagę. Reklama mobilna nie należy do drogich rozwiązań. Jest bardzo popularna w promocji usług restauracji, klubów muzycznych, sklepów, galerii handlowych, wydarzeń kulturalnych oraz przy kampaniach politycznych.

Firmy proponujące te niestandardowe billboardy reklamowe, często zajmują się także tworzeniem projektów, drukiem reklam, a dalej obklejeniem przyczepy i wożeniem po wybranym terenie. Takie kompleksowe usługi oferuje na przykład działające w województwie kujawsko – pomorskim przedsiębiorstwo Mobilny Billboard, o którego usługach można dowiedzieć się z internetu, chociażby wpisując słowa: reklama mobilna Bydgoszcz. Wydrukowane reklamy mogą służyć wielokrotnemu użyciu, co czyni taką ofertę jeszcze bardziej atrakcyjną. Ich wielkość waha się do 8 do 25 metrów kwadratowych. Drukowane mogą być na papierze, materiale banerowym, albo samoprzylepnej folii. Lokalny zasięg tego typu działań marketingowych zwiększa ich skuteczność w dotarciu do potencjalnych klientów. Dzięki odpowiednim rozmiarom i przystępnej treści, łatwo docierają do świadomości odbiorców i zapadają w pamięć. W ciągu doby są w stanie napotkać kilkadziesiąt tysięcy osób. Doskonale sprawdzają się jako uzupełnienie większych kampanii reklamowych. Dlatego ich popularność stale rośnie, a koszta nie obciążają znacznie budżetu przeznaczonego na jakże ważną dla każdej firmy promocję. Bez odpowiedniej reklamy ciężko dziś zaistnieć na rynku, a jeszcze trudniej się na nim utrzymać, wciąż budząc zainteresowanie i powiększając grono klientów oraz kontrahentów.