Być może jednym z największych błędów projektantów stron internetowych jest niewłaściwe użycie lub nadużywanie graficznych obrazów na stronach internetowych. Projektanci stają się tak entuzjastycznie nastawieni do używania nowej technologii, że koncentrują się na „szukaniu tego, co możemy dla Ciebie zrobić”, a nie funkcjonalności strony internetowej.

Grafika strony internetowej musi obsługiwać funkcję. Jeśli jedyną funkcją graficznego obrazu jest „wyglądać fajnie”, niepotrzebnie zwiększasz czas pobierania swoich stron internetowych. „Looking cool” może ostatecznie kosztować więcej pieniędzy i spowodować utratę potencjalnych klientów.

Poniższa lista zawiera podsumowanie typów graficznych obrazów akceptowanych na stronie internetowej:

Przyciski nawigacyjne – używane, aby pomóc odwiedzającym nawigować po Twojej stronie internetowej. Jeśli są dobrze zaprojektowane, te przyciski mogą być znacznie łatwiejsze do odczytania i znalezienia niż łącza tekstowe.

Mapy obrazów – służą również do pomocy odwiedzającym w poruszaniu się po stronie internetowej. Jeśli są dobrze zaprojektowane, mapy obrazów znacznie zwiększają atrakcyjność wizualną strony internetowej, ale mogą znacznie wydłużyć czas pobierania strony.

Logo – używane do identyfikacji Twojej firmy lub firmy. Logo zwiększa rozpoznawalność marki i dodaje atrakcyjność wizualną do dowolnego dokumentu lub strony internetowej.

Punkty uwagi – Służy do przyciągnięcia uwagi użytkowników do głównych punktów dokumentu. Służy również do rozbicia strony pełnej akapitów.

Nagłówek – znane również jako grafika tytułowa. Główną funkcją jest poinformowanie odwiedzających o stronie, na której się znajdują. Dodanie grafiki lub ilustracji do mastheadu zwiększa atrakcyjność wizualną.

Linie dzielące lub reguły horyzontalne – często używane do oddzielania stopek, kategorii na jednej stronie internetowej oraz pytań i odpowiedzi na często zadawane pytania.

Obrazy tła – używane w celu zwiększenia atrakcyjności wizualnej strony internetowej i ułatwienia poruszania się po stronie internetowej. Jednym z najczęstszych obrazów tła jest pasek boczny, który zwykle zawiera linki do innych stron w Twojej witrynie.

Nagłówki (grafika tekstowa) – Powszechnie używane do zachowania kroju, którego wiele osób nie ma na swoich komputerach.

Zdjęcia – często używane do tworzenia stron internetowych bardziej osobistych i zachęcających. Oczy gości są w naturalny sposób przyciągane zdjęciami ludzi. Absolutna konieczność prezentacji produktów na niektórych stronach e-commerce.

Wszystkie obrazy graficzne na twojej stronie powinny pasować do koloru, kroju pisma i efektów specjalnych. Na przykład tekst we wszystkich przyciskach nawigacyjnych powinien używać tego samego kroju czcionki i mieć takie same efekty specjalne (takie jak cień). Przyciski nawigacyjne, nagłówki, punkty punktowe i linie podziału wyglądają najlepiej, jeśli są zaprojektowane przy użyciu jednego z kolorów w swoim logo.

W przypadku prawdziwie profesjonalnie wyglądającej strony internetowej, minimalny zestaw grafiki na stronach internetowych powinien być zbiorem grafiki nawigacyjnej, logo, punktorami i zestawem mastheadów. Jeśli ten zestaw grafiki nie zwiększa znacząco czasu pobierania strony, możesz dodać inne obrazy graficzne w celu ulepszenia witryny.

Wszelkie dodatkowe obrazy graficzne na twoich stronach internetowych powinny pełnić funkcję bezpośrednio związaną z Twoją firmą. Na przykład na stronie internetowej możesz mieć ilustracje pełniące wiele funkcji:

Jeśli firma projektowa ma w swoim zespole profesjonalnych ilustratorów, powinna zaprezentować ten talent w pewnej formie na całej stronie internetowej.

Ilustracje mogą również pełnić funkcję nawigacyjną. W niektórych witrynach internetowych można określić, w której części witryny znajduje się wyświetlana ilustracja.

Utalentowany grafik komputerowy może projektować grafiki, które szybko się ładują i wyglądają dobrze. Obrazy graficzne powinny być zmniejszone bez utraty integralności obrazu graficznego.

Pamiętaj, że obrazy graficzne służą przede wszystkim do ulepszenia funkcji stron internetowych. Jeśli obrazy graficzne znacząco wydłużą czas pobierania stron internetowych, konieczne będzie albo zmniejszenie rozmiarów graficznych obrazów, zastąpienie ich mniejszymi obrazkami, albo zastąpienie ich domyślnymi punktorami HTML, poziomymi regułami lub kolorowym tekstem nagłówka