Przede wszystkim kto jest grafikiem?

Grafik działa, aby zapewnić przedsiębiorstwom dowolną komunikację wizualną, jakiej mogą potrzebować.

Obejmuje to na przykład projektowanie logo, projektowanie układu elementów drukowanych, takich jak oznakowanie, materiały piśmienne i materiały marketingowe (broszury, ulotki itp.).

We współczesnej erze Internetu grafik często jest w stanie zaprojektować komunikację elektroniczną, taką jak e-biuletyny, strony internetowe i wiele innych.

Nie wszyscy graficy zajmują się wszystkimi wymienionymi obszarami usług, jednak wykwalifikowany i doświadczony grafik jest na wagę złota.

Zatrudnienie projektanta graficznego, który ma kilkuletnie doświadczenie w pracy z właścicielami firm w celu stworzenia niezapomnianej komunikacji wizualnej, ma kilka wyraźnych zalet w stosunku do pracy z nowszymi projektantami.

Zawierają one, aby wymienić tylko kilka

1. Szybkość i efektywność – doświadczony projektant jest często przyzwyczajony do pracy nad wieloma różnymi projektami naraz; efektywne zarządzanie czasem i dostarczanie projektu do uzgodnionych ram czasowych.

Jeśli wynajmujesz swojego projektanta na podstawie stawki godzinowej, zamiast być cytowanym „na zlecenie”, doświadczony projektant powołując się na wyższą stawkę za godzinę może faktycznie obciążyć cię kosztem mniejszej kwoty na koniec projektu, jeśli jest on szybszy niż projektant mniej za godzinę.

Zawsze dobrze jest oszacować od projektanta, jak długo oczekuje się wykonania zadania, a nawet lepiej próbować i zachęcić ich do podania „do pracy”, niezależnie od tego, ile czasu to zajmuje. Nie zapomnij zapytać, czy korekty są zawarte w cenie „za pracę”.

2. Drukowanie pułapek – Istnieje kilka pułapek związanych z projektowaniem druku, w które może wpaść projektant, jeśli nie znają swojego handlu na wylot. Obejmują one;

Drukowanie z odpływem: Każdy dokument przeznaczony do druku musi mieć kilka mm spadu zachodzącego na krawędź formatu dokumentu (tzn. Dokument projektanta musi być większy niż rzeczywista drukowana pozycja) – każda firma druku ma inne wymagania co do liczby mm jak powinno być. Doświadczony grafik zrozumie potrzebę znalezienia się przed rozpoczęciem projektowania i, miejmy nadzieję, będzie wystarczająco aktywny, aby skontaktować się z firmą drukującą, aby się dowiedzieć.

Nie oferuje poprawnej rozdzielczości dla obrazów: każdy wie, że jeśli oferujesz firmie drukującej typ obrazu składający się z pikseli, takich jak TIFF lub JPEG, obraz musi mieć co najmniej 300 dpi (punkty na cal) …. czy wszyscy to wiedzą? Czy twój projektant jest tego świadomy?

Podobnie, jeśli oferujesz firmie drukującej obraz wektorowy, taki jak EPS lub AI …. te piksele są nieistotne, ponieważ skalowalne obrazy wektorowe generowane przez profesjonalne oprogramowanie do projektowania nie składają się z pikseli.

Cienkie linie w grafice: dowolna linia użyta w graficznym obrazie składa się z „rozmiaru linii”, może się ona różnić od tak małych jak 0,10 do 1,2,3 lub nawet 10 punktów i wyższych. Im większy rozmiar punktu, tym grubsza jest linia i na odwrót.

Niedoświadczony projektant – być może ten, który wykonał szczegółową ilustrację z dużą ilością drobnych szczegółów – może nie zdawać sobie sprawy z tego, że nigdy nie należy przekazywać żadnego projektu firmie drukarskiej, która ma rozmiar linii mniejszy niż 0,25 – maszyny drukarskie po prostu nie mogą drukować linie są cieńsze niż 0,25 punktu.

Kolory – Co to jest kolor hex? Czym jest kolor Pantone? Czym są kolory CMYK? Nieważne, czym one są, jak można wybierać pomiędzy każdą dostępną dla nich metodą kolorów przed wydrukowaniem ich pięknych wzorów? Twój projektant powinien o tym wiedzieć, ale nie wszyscy niedoświadczeni projektanci w pełni rozumieją metody wymagane do wyboru kolorów druku, co może prowadzić do nieoczekiwanych wyników drukowania.

Tak więc, po prostu dajemy krótki przegląd tego, dlaczego doświadczenie bierze pod uwagę projektowanie graficzne i czy projektant ma wystarczające doświadczenie, aby zadbać o podstawowe praktyczne aspekty projektowania dla Twojej firmy.