SIP to tak zwany protokół sygnalizacyjny, który umożliwia komunikację między dwoma urządzeniami w sieci w celu przesyłania dźwięku i obrazu. Protokół SIP jest de facto kluczowym standardem dla wszystkich nowoczesnych systemów telefonii IP i domofonów IP.
Obsługa protokołu SIP eliminuje problemy z kompatybilnością ze sprzętem różnych producentów. Jeśli ten standard wymiany danych nie jest obsługiwany przez sprzęt, nie będzie działać pełna integracja domofonu IP z żadnym innym systemem (na przykład z częścią wideo / głosową systemu Smart Home lub z istniejącym domowym audio IP lub system komunikacji wideo), no lub przynajmniej powodują znaczne utrudnienia i koszty czasu.
Protokół SIP opiera się na następującej zasadzie: 100% integrowalność z dowolnymi innymi urządzeniami i usługami obsługującymi SIP (telefony, wideofony, centrale fizyczne i chmurowe, dostawcy usług komunikacyjnych, inne domofony i monitory IP, urządzenia inteligentnego domu, takie jak ZIPATILE i FIBARO) . To jest światowy standard. To jak wtyczka i wtyczka w tym samym regionie dla sieci 220V. Jest standard wtyczki EURO: utknął… jak utknął i jest 220V to żelazko na pewno będzie działać. Ale spróbuj wpiąć wtyczkę EURO do amerykańskiego gniazdka… Tak samo jest z urządzeniami bez SIP: to jak kupowanie telefonu z egzotycznym standardem komunikacji. Rzecz – może dobra, ale – sama w sobie, czyli nie ma perspektyw na wdrożenie i integrację z innymi systemami. I to tak, jakbyś miał związane ręce i nie będziesz w stanie w pełni wykorzystać egzotyki.
Wielu producentów domofonów IP nie reklamuje, że standardowy protokół telefonii SIP IP nie jest obsługiwany w ich ofercie modeli lub że obsługa jest realizowana jakoś „na swój sposób” (być może nie do końca). Prowadzi to do incydentów niezgodności lub ograniczeń przy próbie wyjścia poza jedną markę. Jest to również główny powód zmuszający użytkowników do skupienia się na rozwiązaniach monobrandowych ze sprawdzoną obsługą protokołu SIP.
Takie podejście, choć nie jedyne prawdziwe, uważane jest za najbardziej uzasadnione na tym etapie rozwoju domofonów IP. Wyjaśnijmy: sprzęt do domofonów IP/SIP, z całym pragnieniem, nie może być jeszcze nazwany bardzo tanim, a błędy i niekompatybilność w działaniu sprzętu różnych producentów mogą „położyć kres możliwości dalszych aktualizacji systemu. Jest to równoznaczne z tym, że pieniądze wydane na zakup systemu są „zmarnowane”.