Projektowanie aplikacji mobilnej to interdyscyplinarne zagadnienie, które odnosi się do różnych dziedzin niekoniecznie stricte związanych z wytwarzaniem oprogramowania. W tym artykule przedstawiamy kilka wskazówek o których warto pamiętać planując wyjście na rynek z nową aplikacją mobilną uwzględniając wspomniany fakt, że projektowanie aplikacji mobilnych należy rozpatrywać w sposób interdyscyplinarny.
Jak wiadomo podstawą jest bezproblemowo działająca funkcjonalność aplikacji. Jednak nawet najlepszy pomysł na aplikacje się nie obroni, gdy korzystanie z niej będzie mało komfortowe. Dlatego intuicyjność, prostota i szeroko pojęty UX to klucz do sukcesu. Często to właśnie drobne szczegóły, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka decydują o tym, czy korzystanie z aplikacji jest wygodne czy też nie. Dlatego praktyka pokazuje, że sukces na rynku osiągają te aplikacje, które są wykonane w taki sposób, żeby korzystanie z aplikacji z perspektywy przeciętnego użytkownika było proste i komfortowe.
O jakich elementach warto pamiętać? Naszym zdaniem projektując aplikację warto zwrócić uwagę na następujące elementy:
- Prosta i sugestywna ikonografia.
- Ograniczona ilość akcji jakie może wykonać użytkownik na określonym widoku.
- Spójna kolorystka podkreślająca kluczowe elementy.
- Nawigacja powinna zajmować relatywnie mało miejsca. Z reguły przyjmuje formę tab bars.
- Aplikacja powinna działać szybko. Widoczny efekt opóźnienia sprawia, że odczucia użytkownika podczas korzystania z aplikacji znacznie spadają.
- Należy być ostrożnym a notyfikacjami. Jak wiadomo zbyt nachalne powiadomienia są wyjątkowo negatywnie oceniane przez użytkowników.
- Aplikacja powinna działać wydajnie. Szczególnie istotne jest, żeby aplikacja działająca w tle nie obciążała zasobów telefonu zbyt mocno.
Powyższe wskazówki to tylko kilka prostych przykładów ilustrujących jak szerokim zagadnieniem potrafi być projektowanie aplikacji. A jest to dopiero pierwszy krok ku temu by odnieść sukces. Ostatecznie by aplikacja uzyskała sukces należy wdrożyć w życie przemyślany plan marketingowy.