Reklama stanowi integralną całość każdego typu przedsiębiorstwa oraz usług, które chcemy oferować innym ludziom. Bez niej nie uda nam się pozyskać klientów, a tym samym zapewnić rentowności naszej działalności. Musimy jednak pamiętać, że w obecnych czasach zwracamy coraz większą uwagę na jakość wykonania i tyczy się to także reklam. Z tego też powodu muszą być one nie tylko estetyczne, ale także trwałe oraz powinny idealnie wkomponować się w aktualnie panującą modę, jaką jest minimalistyczne podejście i jasne przekazywanie treści. Wszystko to sprowadza się do prostej relacji czas – człowiek.
Gdy wszystkim się spieszy
W obecnych czasach bardzo szybko wykonujemy poszczególne czynności, aby zrobić ich jak najwięcej. Innymi słowy, zależy nam na czasie, dlatego też, jeżeli przed naszymi oczyma pojawi się w reklamach, to nie może ona spowodować u nas odczucia, że „nie chce” nam się jej czytać. Istotne jest wykonanie takiego projektu, który przekażę najważniejsze informacje w jak najkrótszym czasie, a zarazem zainteresuje swą treścią klienta. Mowa tutaj nie tylko o produktach takich jak np. naklejki, czy też plakaty, które z reguły przedstawiają najistotniejszą treść, ale także o ogólnie pojmowanej dziedzinie, jaką jest druk wielkoformatowy, jak i o procesie, jakim jest naklejanie go w określonych miejscach. To właśnie odpowiednie wykonanie takich produktów może zwiększyć szansę na pozyskanie nowych klientów.
Drukowanie obrazów i grafiki – jak przykuć uwagę?
Istnieje wiele sposobów na to, by skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jedną z podstawowych reguł, jest reguła równowagi. Mówi ona o tym, by punkt centralny znajdował się w jednej trzeciej odległości od górnej krawędzi ramki, a nie w środku reklamy. W ten sposób wykonując np. projekt, jakim jest grafika na szybę i umieszczając we wspomnianym miejscu np. hasło lub slogan, zwiększy się nasza szansa, że odbiorcy je zapamiętają. Inną zasadą jest reguła rzutu oka. Mówi ona o tym, że ludzie poświęcają tylko kilka sekund na reklamę, a przypadku billboardów zwracają uwagę na 10% ich powierzchni. Stąd istotne jest takie rozmieszczenie informacji, by zapamiętali jak najwięcej. Ponadto chcąc jeszcze bardziej zwiększyć swoje szanse na zapamiętanie reklamy, warto zastosować także regułę ruchu, czyli umieścić strzałkę lub postać wskazująca pewien punkt, tym samym zmuszając odbiorcę do podążania wzrokiem we wskazane miejsce.