Podpis elektroniczny jest narzędziem wykorzystywanym do identyfikacji uczestników wymiany dokumentów elektronicznych. Służy także do weryfikowania treści znajdujących się w dokumentach. Jest on o wiele bezpieczniejszy niż standardowy podpis własnoręczny. Wynika to z faktu, że jest on przyporządkowany tylko do osoby składającej podpis i nie sposób go podrobić. Sporządzany jest przy pomocy bezpiecznych urządzeń. Sporo zależy jednak i od samego użytkownika. Podpis to źródło danych, które można powiązać z daną osobą, a także z treścią określonych dokumentów.

Bezpieczny podpis elektroniczny Wrocław – tylko z odpowiednim certyfikatem

Wyróżnia się dwa rodzaje podpisu. Są to kwalifikowany podpis elektroniczny i podpis elektroniczny, który jest weryfikowany za pomocą certyfikatu niekwalifikowanego. Podpis kwalifikowany posiada certyfikat kwalifikowany, który jest generowany i zarządzany zgodnie z przepisami ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej z roku 2016 oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z roku 2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w kontekście transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym. Kwalifikowany podpis elektroniczny jest więc o wiele bezpieczniejszy niż zwykły podpis elektroniczny. Narodowe Centrum Certyfikacji to instytucja, która odpowiada za wydawanie certyfikacji dla infrastruktury podpisu elektronicznego.

Z kolei certyfikaty niekwalifikowane stosowane są przede wszystkim do szyfrowania i podpisywania poczty. Do przesyłania ważnych dokumentów eksperci zalecają wykorzystanie podpisu kwalifikowanego. Jego moc prawna jest taka sama jak w przypadku podpisu odręcznego. NetVet z Wrocławia posiada w swojej ofercie podpis kwalifikowany oraz profesjonalne kasy fiskalne online .

Jakie dokumenty można podpisywać za pomocą podpisu elektronicznego we Wrocławiu?
Wiadomo już, że podpis elektroniczny jest regulowany prawnie ustawą. Jest więc tak samo ważny jak podpis fizyczny. Posiadając tego rodzaju podpis, można więc podpisywać wszystkie dokumenty, które normalnie wymagają podpisu własnoręcznego. Mowa w tym przypadku m.in. o fakturach elektronicznych, elektronicznych deklaracjach dla ZUS, elektronicznych deklaracjach podatkowych, różnego rodzaju umowach, ofertach przetargowych czy pismach składanych do sądów i urzędów.

Ile kosztuje podpis elektroniczny?

Podpisy elektroniczne są bardzo popularne w krajach wysoko rozwiniętych. W Polsce jednak wciąż korzysta z nich stosunkowo niewiele osób, chociaż jest to spore udogodnienie. Możliwość skorzystania z podpisu elektronicznego w Polsce istnieje już od roku 2001. Wówczas wprowadzona została bowiem ustawa, która uznaje moc prawną dokumentów podpisanych elektronicznie. Ile wynosi cena podpisu elektronicznego we Wrocławiu? Ceny są różnorodne, w zależności od tego, gdzie dojdzie do zakupu. Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że e-podpis zakupić można za pomocą kilka certyfikowanych przez państwo miejsc.

Wiele osób uważa, że jest to usługa droga, ale wynika to z braku wiedzy na ten temat. W praktyce wyrobienie takiego podpisu jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które na co dzień przesyłają sporo dokumentów. Najczęściej za cały zestaw niezbędny do podpisu elektronicznego trzeba zapłacić 200-300 złotych. Certyfikat ważny jest jednak tylko na jakiś czas, na ogół na rok lub dwa lata. Później trzeba go odnowić.