Obecny świat biznesu jest bezlitosny. Aby wypromować swoją markę, osobę bądź usługę warto sięgnąć po niekonwencjonalne sposoby reklamy. Jedną z taktyk stosowaną od wielu lat jest wykorzystanie art brandingu, który może przynosić korzyści zarówno biznesom niezwiązanym ze sztuką, jak i samej kulturze artystów. Czym jest wspomniany art branding oraz jak wypromować markę poprzez sztukę można dowiedzieć się z poniższego tekstu. 

Art branding – hit czy kit?

Art branding to w skrócie wszelkie działania, które mają za zadanie połączyć świat biznesu i sztuki w celu wypromowania danej marki bądź firmy. Taki sposób reklamy istnieje od wielu lat, jednak nie każdy zdawał sobie sprawę z tego, iż jest to celowy zabieg, który ma skupić uwagę odbiorców.

Sztuka nowoczesna ma różnych odbiorców i w zależności od tego, jak zostanie wykorzystana i przedstawiona może przyciągnąć inną grupę ludzi. Przykładowo, jeśli w reklamie produktu zostaną przedstawione kultowe obrazy, w tle będzie grała muzyka klasyczna, istnieje duże prawdopodobieństwo, że produkt zostanie skojarzony z czymś estetycznym i wyrafinowanym. Natomiast w momencie, w którym zareklamowany ma zostać produkt, dla którego docelową grupą odbiorców jest młodzież, firmy sięgają po niekonwencjonalne sposoby wyrazu – graffiti, sztukę uliczną, czasami zatrudniają raperów, którzy mają przekonać do zakupu danej pozycji.

Sposoby na połączenie biznesu ze sztuką.

Jak zostało wspomniane, sztuka nowoczesna ma wiele form wyrazu i można ją dopasowywać pod własne potrzeby. W art branding’u nie ma granic. Sportowe buty przedstawione na tle graffiti mogą przyciągnąć docelową grupę odbiorców, gdzie innym razem elegancki zegarek zostanie ukazany w akompaniamencie muzyki klasycznej. Producentów reklam ogranicza jedynie wyobraźnia.

Czasami połączenie biznesu ze sztuką to coś znacznie więcej niż reklama. Można zauważyć sytuacje, w których spółka zajmująca się energetyką sponsoruje budowę opery, a banki dokładają finanse do wydarzeń artystycznych. Takie zacieranie się sztuki i biznesów nie z tej branży przynosi korzyści dla obu dziedzin.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here